Deze moet je zien: The Longest Ride

Gepubliceerd op maandag 4 mei 2015

Normaliter deel ik geen recensies over films, maar vandaag toch. Één van de films die momenteel sowieso op mijn nummer 1 staat, is The Longest Ride. Laatst heb ik hem gezien op groot scherm in de bioscoop en ik vond hem zo ontzettend mooi, dat ik hem gewoon moest delen. Het is een verfilming van het boek, geschreven door Nicholas Sparks. Echt een genre zoals die van The Notebook. Dear John zul je ongetwijfeld ook wel kennen.

The Longest Ride vertelt over de liefde tussen een rodeokampioen genaamd Luke, die na een ongeluk tóch weer besluit om rodeorijder te worden. Tijdens een wedstrijd valt Luke zijn hoed af, net voor Sophia, waar het verhaal begint. Sophia mag de hoed houden. Een dag later ziet hij haar buiten staan bij een feest en zo besluiten ze op date te gaan. Sophia twijfelde om hem te bellen, omdat zij op het punt stond om haar droombaan te krijgen in de kunstwereld in New York. De verschillende wegen en idealen stellen hun relatie zwaar op de proef, totdat...

Trailer:

Totdat ze tijdens hun eerste date een kapotte reling zagen waar een auto bij stond die in brand stond. Er zat een oude man genaamd Ira in. Ira had een hartaanval gekregen wat later duidelijk werd, maar kon de woorden ''doos'' nog uitbrengen. Luke redde de man uit de auto, terwijl Sophia de doos uit de auto pakte. Ze brachten de man naar het ziekenhuis waar Sophia later de doos overhandigde. Van te voren had ze enkele brieven die in de doos zat gelezen. Het ging over de man in kwestie zijn liefdesleven. De man schreef namelijk elke dag brieven aan zijn geliefde vrouw. Een soort van dagboek, in briefvorm.

Luke dacht dat Sophia hem niet zag staan, terwijl het juist totaal het tegenovergestelde was. Sophia besluit Ira meerdere malen te bezoeken omdat ze zo brieven kan voorlezen. Ira kan namelijk zelf niet meer lezen. Zijn liefdesleven was vroeger ook ontzettend raar gelopen, maar uiteindelijk wel goedgekomen. Liefde overwint alles. Sophia putte kracht uit de woorden van Ira. Luke besluit zijn laatste keer op de rodeo te rijden, omdat Sophia en zijn moeder niet willen dat hij hier nog mee door gaat. Sophia wil namelijk een man waarvan ze weet dat hij thuiskomt, dat het niet afwachten is.

Vooral de hoofdrolspelers doen het erg goed. De knappe cowboy Luke wordt  gespeeld door Scott Eastwood. Sophia wordt gespeeld door Britt Robertson, die momenteel heel erg aan het doorbreken is. Je komt haar nu in heel veel nieuwe films tegen.Niet zo gek, want ze kan erg goed acteren.

Tel het onderwerp liefde op bij een dosis onverwachte gebeurtenissen en je hebt een hele leuke film. Het einde is ook totaal wat je niet verwacht. Vooral wanneer Luke voor de laatste keer op de Rodeo stapt, wat daarna gebeurde, had ik ook niet verwacht.Aan de titel denk je te weten wat er gaat gebeuren, maar het gekke is dat het verhaal een onverwachte wending heeft. Meer ga ik niet vertellen, de rest moet je zelf maar kijken, haha.

Ga jij deze film kijken?